Sunday, September 14, 2008

IMT-GT Uninet Conference 2008


IMT-GT Uninet Conference 2008, Gurney Hotel, Penang 28-30th August 2008

Saya mula-mula nak pergi ke conference IMTGT ni pun tak tahu apa nama penuh bagi IMTGT. Jenuh duk tanya kat kawan-kawan apa nama penuh dia, rupa-rupanya kebanyakan yang nak pergi ke conference tu pun tak tahu nama penuh dia. Lepas presentation kedua oleh Prof Zulfigar dari USM baru tahu apa IMTGT. IMTGT adalah nama penuh bagi Indonesia Malaysia Thailand Growth Triangle.

IMTGT ni sebenarnyer bertujuan berkongsi maklumat penyelidikan antara ketiga-tiga negara. Namun growth triangle ini, tidak meliputi keseluruhan bahagian negara yang menganggotai, tapi hanya sebagaian kawasan, terutama kawasan disekitar selat melaka dan ke atas. Disebabkan conference kali ni, Uninet (Universiti Network), jadi kebanyakan yang menganggotai terdiri daripada pensyarah dan pelajar postgraduate dari universiti ketiga-tiga negara ini.
Disebabkan ini kali pertama saya terlibat dengan conference, jadi saya hanya buat poster presentation. Presentation dalam english, dan ketiga-tiga negara mempunyai bahasa ibunda yang berbeza, jadi ada la slang-slang yang menyebabkan ada setengah student sampai pening dengar presentation. Sepatutnya mereka letak penterjemahkan...hihihi..tu melampau^_^. Kalau nak sebut pasal ilmu...huh...memang banyak...masa ni la bersemangat betul nak buat reaserch. Kalau ikutkan hati, masa tu juga nak masuk makmal, nak buat kerja..hihihihi..manusia, masa tak boleh, masa tu la nak buat semua benda^_^

2 comments:

pali said...

bermuda triangle.. ee takut. :P

boundaries said...

hehehe..hang tu yang duk dekat dgn bermuda triangle