Tuesday, October 28, 2008

DNA - Dengan Nama Allah


Sebut pasal DNA ni, kebanyakan org akan terbayangkan cerita CSI. Ni la antara kerja harian master ana, ala-ala CSI la juga. Hari ni ana buntu sebab dah beberapa kali juga ana cuba dapatkan band DNA ni tak dapat, dah berapa kali percubaan, tukar chemical lain la, pakai sukatan lain la..Tapi tak berhasil juga. Kalau ada antara kalaian juga berkerja dengan DNA ni, mungkin anda pun faham melainkan la kalau kalaian memang pakai bahan yang mahal.


Tapi ana bukan nak cerita hal ana tak dapat band ni, tapi sekadar perkongsian apa yang ana dapat hari ni. Dalam beberapa jam ini memang ana buntu, fikir kenapa tak jadi juga ni. Dalam tempoh perantaraan fikir ni. Ana jenguk satu blog, salah sorang sahabat ana http://www.asyrafdinie.blogspot.com/. Then ana tertangkap ayat ni..


Allah berfirman: 'Dan Tuhanmu berfirman: "Berdoalah kepada-Ku, niscaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang menyombongkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahannam dalam keadaan hina dina" (Mukmin 40:60)


lepas tu jumpa pulak ayat ini...


Allah berfirman: "Barangsiapa bertakwa kepada Allah niscaya Dia akan mengadakan baginya jalan keluar, Dan memberinya rezki dari arah yang tiada disangka-sangkanya. Dan barangsiapa yang bertawakkal kepada Allah niscaya Allah akan mencukupkan (keperluan)nya. Sesungguhnya Allah melaksanakan urusan yang (dikehendaki)Nya. Sesungguhnya Allah telah mengadakan ketentuan bagi tiap-tiap sesuatu" (Ath-Thalaaq 65:2-3)


Selama ni ana berkerja dengan DNA, ana tak perasaan singkatan ini. DNA - Dengan Nama Allah..
Subhanallah Maha Suci Allah, DNA ni kalau kita kaji, sekiranya kite beriman, maka makin kuat lah iman kita padaNya. Untuk pengetahuan sahabat-sahabat. Panjang helix DNA ini, sekiranya kita buka dia adalah sejauh bumi dengan matahari dan di darabkan dengan 8. Panjangkan???

2 comments:

MUJAHID PENANG said...

ya..benar tu...smga enti berjaya slps ini...bykn berdoa & berasabr ek!

boundaries said...

syukran lillah ya akhi^_^ insyaAllah